رفع موهای زائد با الکترولیز یکی از بهترین و مؤثرترین این روش‌ها می‌باشدموهای زائد بدن همیشه مورد آزار و اذیت افراد بوده‌اند، به همین دلیل همیشه راهکارهای مختلفی برای از بین بردن آنها معرفی شده است؛ اما هیچ یک از این روش‌های باعث نشده‌اند تا موهای ناخواسته بدن را به طور کلی و به صورت همیشگی از بین ببرند. خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده تا شاهد فواید آن در حوزه زیبایی شده و محققان بتوانند روشی را برای حل کردن این مشکل پیدا کنند.

رفع موهای زائد با الکترولیز

برای رفع موهای زائد با الکترولیز موهای ناخواسته صورت دارای مزایای بسیاری می‌باشد، از جمله:

  • بهترین آمار موفقیت را دارد. وقتی پای خلاص شدن از شر موهای زائد به صورت دائمی در میان باشد، الکترولیز بهترین نتایج کلی را در مقایسه با هر روش دیگری دارد.
  • این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند استفاده شود. در این روش بر خلاف روش استفاده از لیزر، رنگدانه (رنگ) مو مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد و فقط به فولیکول‌ها حمله می‌شود. افرادی که داوطلب خوبی برای لیزر نباشند می‌توانند در عین حال برای الکترولیز مناسب باشند.
  • حذف هزینه: هزینه‌هایی که در طول عمر صرف محصولات یا فرآیندهای از بین برنده مو می‌شوند، حذف می‌شوند.
  • اثر کردن: در نواحی کوچکتر صورت مانند ابروها به‌خوبی عمل می‌کند.
رفع موهای زائد با الکترولیز

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

الکترولیز موهای زائد

روش های از بین بردن موهای زائد با الکترولیز به صورت های زیر می‌باشد

الکترولیز گالوانیک

در سطوح خیلی بالا، روش گالوانیک الکترولیز از اعمال یک جریان الکتریکی به ریشه مو استفاده می‌کند، پزشک این کار را با قرار دادن یک سوزن بسیار نازک در داخل فولیکول‌ مو و اعمال یک جریان الکتریکی کوتاه انفجاری انجام می‌دهد، جریان الکتریکی باعث بروز یک عکس‌العمل در حلال آب نمکی موجود در ریشه فولیکول شده و باعث تجزیه فولیکول رشد مو می‌شود.

الکترولیز روی هر مو به‌صورت جداگانه عمل می‌کند که به همین دلیل است که این فرآیند به‌ویژه برای نواحی گسترده‌تر با تراکم بالای مو معمولاً وقت گیراست، با نرخ موفقیت 80 درصدی ، الکترولیز گالوانیک یکی از مؤثرترین فرم‌های از بین بردن مو است که امروزه در دسترس است و یکی از چند روشی است که به عنوان یک روش دائمی توسط FDA تأیید شده است.

ترمولیز

با اشاره به درمان با استفاده از حرارت، امواج رادیویی یا فرکانس بالا، این فرآیند از لحاظ اینکه در این روش هم یک سوزن در پایه فولیکول مو قرار داده می‌شود شبیه الکترولیز گالوانیک است، جریان متناوب سپس به پایه فولیکول مو اعمال شده و بنابراین باعث می‌شود سلول‌ها تا نقطه تخریب گرم شوند. محدودیت اصلی ترمولیز این است که این روش برای همه انواع مو مناسب نیست و عمدتاً برای موهای با ریشه سطحی مناسب است.

ترکیبی

رفع موهای زائد با الکترولیز ترکیبی شامل هر دو روش گالوانیک و ترمولیز است. ابتدا سدیم هیدروکسید تولید می شود و بعد توسط جریان متناوب برق گرم می شود. در نهایت گرمای تولید شده به همراه محلول شیمیایی، سلول های رویش مو را از بین می برند.

برخی نکات را باید قبل از انجام الکترولیز در نظر گرفت:

  • در روز ملاقات تا جایی که می‌توانید استرس را از خود دور کنید.
  • رژیم غذایی شما می‌‌تواند فعالیت شما را تحت تأثیر قرار دهد. در روزی که قرار است درمان انجام شود از مصرف محرک‌هایی مثل کافئین، شکلات یا شکر خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا 48 ساعت قبل خودداری کنید.
  • روز قبل از درمان و روز بعد از درمان آب زیادی بنوشید. درمان فولیکول‌های کم آب، مشکل‌تر است. پر آب بودن همچنین به پوست شما کمک می‌کند زودتر بهبود یابد.
  • برخی اعتقاد دارند مصرف مسکن 30 دقیقه قبل از زمان مقرر برای عمل، می‌تواند کار درمان را برای آنها راحت‌تر کند.
  • هر نوع ویتامین A حداقل یک هفته قبل از درمان الکترولیز مصرف نکنید. مصرف قرص آکوتان را 6 ماه قبل از الکترولیز متوقف کنید.
  • در زمان مراجعه لازم است ناحیه‌ای که قرار است مورد درمان قرار بگیرد کاملاً تمیز باشد. این یعنی نباید آرایش، مرطوب کننده، کرم یا لوسیون روی پوستتان داشته باشید.

قبل از درمان با رفع موهای زائد با الکترولیز نباید موها را با شیو و یا اپیلاسیون کنید. این کار نه تنها به درمان شما کمک نخواهد کرد، بلکه روند درمان را با مشکل رو به رو خواهد کرد. اجازه دهید موهای زائدتان کمی رشد کنند. البته لازم نیست خیلی بلند باشند. بلندی موها باید به گونه ای باشد که بتوان آنها را با موچین گرفت.

رهامد تولید کننده دستگاه های آبرسان و زیبایی پوست:

نحوه سوزاندن مو با الکترولیز

در فرآیند رفع موهای زائد با الکترولیز ابتدا یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع کار برای کاهش درد کرم بی‌حسی به نواحی تحت درمان مالیده می شود. وقتی پوست ناحیه مورد نظر بی‌حس شد، پزشک متخصص سیمی را که پروب یا سوزن نامیده می شود، دست می گیرد.

سپس سوزن بسیار ظریف را از طریق سوراخ پوست داخل فولیکول مو می کند و یک جریان الکتریکی ایجاد می‌ شود که به فولیکول مو آسیب می رساند و آن را از بین می ‌برد. در آخر مو به راحتی با موچین از ریشه کنده می‌ شود. جریان الکتریکی که این سوزن تولید می کند سلول ‌هایی که به رشد موها کمک می ‌کنند را نیز از بین می‌ برند. تخریب فولیکول به همراه سلول های رشد مو باعث می شود رویش مجدد مو امکان پذیر نباشد. بسته به ناحیه تحت درمان مدت زمان جلسات می تواند از 30 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد.

روی پوست زخمی یا بیمار الکترولیز انجام ندهید.

در صورت وجود بیماری هایی چون بیماری قلبی به خصوص کسانی که پیس میکر دارند، اجازه کتبی پزشک معالج قبل از انجام الکترولیز ضروری است.

کسانی که از بیماری های عفونی مثل AIDS با هپاتیت ویروسی رنج می برند می توانند تحت الکترولیز قرار گیرند؛ اما باید احتیاط بسیار مبذول داشت.

عوارض جانبی الکترولیز

از عوارض جانبی و خطرات رفع موهای زائد با الکترولیز می توان به قرمزی پوست تا چند روز اشاره کرد. حالت خطرناک تر آن مربوط به مواردی می شود که در مرکز نامعتبر از سوزن های غیراستریل استفاده شود و موجب عفونت شدید پوست می گردد و زخم ایجاد می کند.